18 Aralık 2011 Pazar

Windows 8′in Hızlı Başlayabilmesi “Hazırda Beklet” Sayesinde

Bu akşam Microsoft TechNet’ten gelen mailde Windows 8′in hızlı başlatma modundan bahsediliyordu. Daha önce sizinle paylaştığım ve internette dolaşan videoda Windows 8 çok hızlı başlıyordu. Bu durumu garipsemiştim. Çünkü teknik olarak zor bir durumdu. Fakat Microsoft yıllardır tüm pc’lerde var olan bir özelliği öne çıkararak yeni birşeymiş gibi sunuyor. Adına da “Windows 8 Fast Startup Mode” diyor. Dikkat ediniz “mod” diyor. Yani aslında windows 8 hızlı başlamıyor. Mod aktif ise bilgisayar kaldığı yerden devam ediyor. E bunu ben yıllardan beri “Hazırda Beklet” (Hibernate) sayesinde yapıyorum zaten. Nesi ilginç ki? Ha derseniz ki Hazırda beklet özelliği o kadar hızlı başlayamıyor. Haklısınız. Hazırda bekletmeye alınmış bir bilgisayar o kadar hızlı açılamıyor. Ama benim takıldığım nokta, Microsoft’un Hazırda beklet özelliğini sanki yepyeni ve müthiş birşeymiş gibi tanıtması, reklam yapması. Resmen sahtekarlık olduğunu düşünüyorum bunun.
Neyse, konu hakkında yeterli teknik detay bilgiye sahip olmadığımdan fazla yorum yanlış olur.
Siz konu hakkında aşağıdaki linkten bilgi alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder